Verkoop gestart!

Lees meer ↓
Verkoop

Zo werkt de verkoop­procedure

Vanaf uw inschrijving op de nieuwsbrief tot aan het moment dat u de sleutel ontvangt van uw appartement: bij de aankoop komt heel wat kijken. Daarom hebben we alle stappen overzichtelijk voor u op een rij gezet.

Appartement Nieuwe Schans

Stap 1: Woonaccount aanmaken

Door u aan te melden als geïnteresseerden maakt u een digitaal woonaccount aan. In deze persoonlijke woonomgeving kunt u uw favoriete appartement/appartementen opslaan en gemakkelijk weer terug vinden, ontvangt u de verkoopdocumentatie en kunt u zich online inschrijven. 

Door op de button 'Inloggen' op de projectwebsite te klikken krijgt u toegang tot uw persoonlijke woonomgeving.

Stap 2: Financiële check

Vervolgens is het belangrijk om te weten of u de woonlasten van uw droomappartement kunt dragen. Door een financiële check uit te laten voeren en een financieringsverklaring toe te voegen aan uw inschrijving krijgt u voorrang bij de toewijzing. 

U kunt deze check laten uitvoeren door GeldXpert (hier zijn voor u geen kosten aan verbonden). Dit kan telefonisch of via een videogesprek. Geeft GeldXpert ‘financieel groen licht’, dan ontvang u hiervan een financieringsverklaring. Deze kunt u uploaden in uw persoonlijke woonomgeving.

Lees hierover meer onder ‘Financiering’.

Wij geven de voorkeur aan een financieringsverklaring bij GeldXpert maar heeft u al een financieringsverklaring van een andere adviseur, dan accepteren wij deze ook. Uiteraard bent u vrij om te bepalen bij welke aanbieder u uiteindelijk uw hypotheekaanvraag wilt doen.

Stap 3: Start verkoop

Donderdag 29 april 2021 is officieel de verkoop van de 14 appartementen gestart.

Stap 4: Inschrijving

Om mee te gaan in de eerste ronde van toewijzingen had u zich kunnen inschrijven tot donderdag 6 mei. 

U kunt zich nog steeds online inschrijven. U komt dan standaard op de reservelijst terecht. 

Om uw kans op een appartement te vergroten adviseren wij u om zoveel mogelijk bouwnummers in te vullen. Wij kijken niet naar de datum of het tijdstip waarop is ingeschreven. 

Stap 5: Toewijzing

Wij proberen zoveel mogelijk kandidaten het bouwnummer van hun hoogste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting van de bouwnummers. Kandidaten die binnen de inschrijfperiode een volledig ingevulde en ondertekende financieringsverklaring toevoegen bij hun inschrijving krijgen voorrang. 

Stap 6: Uitslag toewijzing

Op vrijdag 7 mei zijn de woningen toegewezen. 

Schrijft u zich in na de inschrijfperiode? Dan benaderd de makelaar u in aanmerking komt voor een bouwnummer die is vrijgekomen. 

Stap 7: Verkoop­gesprekken

Tijdens het verkoopgesprek ontvangt u de contractstukken; plattegrond, geveltekeningen, doorsnede en situatietekening. Na afloop van het verkoopgesprek kunt u beslissen of u een optie wilt op de woning. Zo ja, dan krijgt u vanaf dat moment 1 week een optie op het betreffende bouwnummer.

Stap 8: Tekenen koop-/­aannemings­overeenkomst

Uiterlijk 3 werkdagen na de optieperiode tekent u de koop-/aannemingsovereenkomst bij/met de makelaar. 

Gefeliciteerd, de woning is van u!

Stap 9: Uitnodiging kopersadviseur en showroomtraject

Uw appartement wordt gerealiseerd door Bouwonderneming Stout. Na het tekenen van de koop-/aannemingsovereenkomst neemt de kopersadviseur van Bouwonderneming Stout binnen een aantal weken contact met u op voor het plannen van een afspraak. 

Tijdens deze afspraak worden de procedures en mogelijkheden van het project toegelicht. Daarnaast kunt u uw bouwtechnische vragen stellen en uw standaard of individuele wensen kenbaar maken. Voor de standaard opties verwijzen wij u naar de koperskeuzelijst. Hierin staan alle afbouwopties waaruit u kunt kiezen

Ook wordt u tijdens het koperskeuzeproces uitgenodigd door de, bij het project aangesloten, showrooms voor uw badkamer en toilet.

Stap 10: Tekenen leverings­akte

Op het moment dat de termijnen van de ontbindende voorwaarden zijn verstreken en de opschortende voorwaarden zijn vervuld ontvangt u van ons een ‘goednieuwsbrief’. Dat betekend dat er definitief gebouwd gaat worden! 

Nu is het tijd om naar de notaris te gaan voor het passeren van de leveringsakte. U ontvangt van de notaris een uitnodiging om de leveringsakte te komen tekenen. 

Getekend? Gefeliciteerd, nu bent u officieel eigenaar van de grond en de (in aanbouw zijnde) woning!

Tip: Let op de geldigheidsduur van uw hypotheekofferte. Wij adviseren een minimale geldigheidsduur van 9 maanden tot een jaar. Dit omdat deze periode samenhangt met de periode waarop de opschortende voorwaarden vervuld moeten zijn en het transport bij de notaris kan plaatsvinden.

Stap 11: Bouw en oplevering

De bouw van Nieuwe Schans start naar verwachting in het 4e kwartaal van 2021, mits alle vergunningen zijn verleend en 70% van de appartementen is verkocht. 

In het 4e kwartaal van 2022 hopen wij u de sleutel van uw woning te kunnen overhandigen.

Heeft u interesse?

Meld u aan en blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.


Aanmelden →

Ontwikkeling

Realisatie

Makelaar

De Keizer Makelaarsgroep

De Keizer Makelaarsgroep
Richterslaan 66
3431 AK Nieuwegein
Tel. 030 - 600 82 40
Mail nieuwbouw@dekeizer.nl

www.dekeizer.nl

De artist impressies en (ingerichte) plattegronden zijn bedoeld om u een indruk te geven van de mogelijke uitstraling van het project en de omgeving. De vermelde maten en kleuren zijn indicatief. Aan de gegeven informatie kunnen geen rechten worden ontleend.